ბიჭი ზოლიან პიჟამაში

ორიოდე დღის წინ ებრაელმა ხალხმა ჰოლოკოსტის ხსოვნის დღე აღნიშნა, ამ დღეს წუთიერი დუმილით და სირენის ხმებით პატივს მიაგებენ დაღუპულთა ხსოვნას.საოცარი სანახაობაა, ყველა როგორც ერთი ირინდება, სამყარო მოძრაობას წყვეტს  და სირენების ხმა ფარავს ისრაელის მიწას.

.როგორც ებრაელი ხშირად ვფიქრობ ხოლმე, რა იქნებოდა იმ დროში რომ მეცხოვრა?

ნეტავ, მაშინაც  ვიამაყებდი ჩემი რელიგიით?

მაშინ, როდესაც  ხოცავდნენ , აწამებდნენ და აშიმშილებდნენ, გაზის კამერებში ხუთავდნენ, და უბრალოდ სძულდათ მხოლოდ იმიტომ რომ ებრაელები იყვნენ.

შეიძლება სისულელეა, მაგრამ ნამდვილად ხშირად ვფიქრობ ხოლმე, ვიამაყებდი მაშინაც?  მსგავსი ფიქრები კი ძირითადად მაშინ ემომეჯარება როდესაც საქმე მეორე მსოფლიო ომის პერიოდს და ჰოლოკოსტის შავ-ბნელ დღეებს შეეხება.

ვინაიდან ჩემი ემოციურობა, ჩემივე თავს საშინლად ვნებს, ვერიდები ხოლმე მძაფრ ემოციებს, უარს ვამბობ კარგი ფილმების ნახვაზე , მაგრამ კარგ

წიგნებზე უარის თქმა არაფრით არ შემიძლია.სწორედ ამიტომ წავიკითხე “ბიჭი ზოლიან პიჟამაში” . საოცრად შემძრა ამ წიგნმა,სრულიად ახლებურად დამანახა ჰოლოკოსტის პერიოდი. გერმანელი ბიჭუნას თვალით დანახული აუშვიცი და მეგობრობა რომელსაც მსხვერპლად შეეწირა.  მინდა ძალიან ბევრი დავწერო ამ წიგნზე, მინდა მთელი ჩემი ფიქრები და აზრები საჯაროდ გამოვამზეურო მაგრამ ეს იმ იშვიათ მომენტთაგანია, როდესაც მე სიტყვებს თავს ვერ ვუყრი და არ ვიცი, როგორ დავწერო ის, რასაც ვფიქრობ.

დაძაბული ცხოვრება

უშინ დანის დაბადების დღე იყო. 9 წლის გახდა ჩემი ლამაზთვალა ვარსკვლავთბიჭუნა. პირველი დაბადების დღე იყო ( მას შემდეგ რაც გაჩნდა) რომელიც ვერ აღვუნიშნეთ დიდი ზარ-ზეიმით. მთელი დღე სრული საგიჟეთი მქონდა პლუს ვცდილობდი ქუიზისთვის და გამოცდისთვის მომზადება მომესწრო. 6 საათზე დანის კონცერტი ჰქონდა მოსწავლე ახალგაზრდობის სასახლეში. აი, უსაქმურიც მოვიდაო – შემომეგება დანის კლასელის მშობელი. ვერ მივხვდი რას მერჩოდა, გაოცებული თვალები რომ მივაჭყიტე დაამატა სხვა საქმე არ გქონდა კიდევ სწავლას რომ დაუბრუნდიო?

აბა რა უნდა მეპასუხა. თვალწინ ჩამიქროლა მეცადინეობაში გათენებულმა ღამეებმა და ყველა მნიშვნელოვანმა მოვლენამ რომელიც სწავლის გამო გამოვტოვე. მეგობრები რომლებიც დავივიწყე და საერთოდ ყველაფერი დავივიწყე იმის გამო რომ ვთვლი, მთავარია ადამიანი ერთ ადგილას არ გაიყინო, უნდა განვითარდე არ აქვს მნიშვნელობა რის ფასად გიჯდება. მე კი ყველაზე დიდი გადასახადი შემხვდა სწავლის საფასურად. ეს არის მსხვერპლი, რომელსაც მე ვიღებ იმისთვის რომ ვისწავლო, საღამოები რომელსაც უნივერსიტეტში ვატარებ, დრო რომელსაც ჩემს შვილებს ვპარავ. და ვიღაც უკაცრავად და ნამდვილ უსაქმურს ჰგონია რომ მე ვარ უსაქმური. სიმწრით გავუღიმე და გავეცალე იქაურობას. რვის ნახევარზე უკვე უნივერსიტეტში ვიყავი.

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

აქვე ავღნიშნავ, რომ ძალიან მიჭირს სწავლა. დროის დეფიციტი კი ჩემი ცხოვრების ლეიტმოტივი გახდა. ხანდახან ძალიან ვნანობ რად მინდოდა ისედაც დაძაბული ცხოვრების გართულება ლ. გათენებული ღამის და ავტობუსში საათნახევრიანი ჯაყჯაყის შემდეგ მზად ვარ გავიქცე, გადავიკარგო და აღარასოდეს დავბრუნდი კავკასიის უნივერსიტეტში , რომლის მდებარეობა და საცობებში საათობით მგზავრობა ჩემი სიმწრის ცრემლების მთავარი მიზეზია. მეორე ხმა კი ჩამძახის შენ შესძლებ.

და იმედია შევძლებ

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

ბიძა

საყვარელი ადამიანები არ უნდა კვდებოდნენ

არ უნდა კვდებოდნენ ახალგაზრდები და სიცოცხლით სავსენი.

ამ ზაფხულს ისრაელში სამი კვირა გავატარე. მოვინახულე ყველა საინტერესო ადგილი,მუზეუმი და ღირსშესანიშნავი ადგილი.

იერუსალიმში ვცხოვრობდი.

და ერთ საღამოს ვიფიქრე ვესტუმრები ჩემს ბიძას იქნებ უკანასკნელად უნდა  ვახო მეთქი.ვიცოდი რომ ძალიან ცუდად იყო და ვიცოდი რომ ვერაგი კიბო ნელნელა ჭამდა მის სიცოცხლეს თუმცა ასე უცებ აღსასრულს არ ველოდი.

ავიღე ჩემი  ჩანთა და სამგზავრო ბილეთი. შემდეგ ძალიან ვინანე რომ ტაქსით არ წავედი. სამი ავტობუსის გამოცვლა მჭირდებოდა და სადღაც შუა გზაზე დავიკარგე. დავიკარგე ცუდად ნათქვამია – ისე გამიჭირდა ბოლო ავტუბისის გაჩერების მიგნება რომ გვარიანად შემომაღამდა.

ზოგადად ფარ-ხმალის დაყრა არ მჩვევია და ამ შემთხვევაში არ ვიცი რატომ დავბრუნდი უკან.

რატომ არ ვნახე ბიძაჩემი ბოლოჯერ

რატომ

ალბათ მინდოდა მისი სახება ჩემში დარჩენილიყო მხიარული, ჯან-ღონით სავსე და ბედნიერი

მოგვიანებით

(ზუსტად ერთი კვირის  შემდეგ გარდაიცვალა და როდესაც მის სახლში მივედი ის სამუდამუდ იყო წასული სახლიდანაც და ოთახიდანაც)

წიგნებში ჩაფლული მისი ოთახი ვნახე. გადაშლილი წიგნები და  გაშლილი საჭადრაკო დაფა

ყველაფერი ისევ ისე იყო… თითქოს მათი პატრონი ეს ესაა შემოვიდოდა გადაფურცლავდა წიგნებს- შემომცინებდა ახალი რა წაიკითხეო. რა ხდება ჩემს სამშობლოში მომიყევიო. ენატრებოდა საქართველო, მის ნატვრაში დალია სული.

მაგრამ აღარასოდეს აღარ შევა თავის ოთახში

ვერც თავის წიგნებს გადაიკითხავს

ვეღარც თავის საყვარელ ჭადრაკს ეთამაშება ვერავის.

და ეხლაც,როდესაც ამ სტრიქონებს ვწერ ვერ ვიჯერებ რომ ეს საყვარელი ადამიანი აღარ არის ამ ქვეყანაზე.

და თავს იმით ვიმშვიდებ, რომ ჩემს მეხსიერებას მხიარული და ბედნიერი შემორჩება ჩემი უსაყვარლესი და უტკბილესი ბიძა …

ღმერთმა დაუმკვიდროს სასუფეველი.

Zip-line

image
image
image
image
>image

image

ისინი სამყაროს არ სჭირდება

დანიმ ნაღვლიანად დახარა თვალები. წიგნის ყდაზე გადაშლილი ასო შენიშნა.
-ეს შეეშალათ თუ სპეციალურად წერია დე?
-ასე ჩარლი წერდა დანი,ერთერთი საუკეთესო პერსონაჟი,რომელსაც აქამდე შევხვედრივარ.

Continue reading

ყავა,წიგნები,მზე – ჩემი სამოთხე დედამიწაზე

როგორც კი გაზაფხული ძალებს მოიკრებს, მზე ჩვეულებრივზე მეტად დააცხუნებს სწორედ მაშინ ისეთი შეგრძნება მეუფლება თითქოს ხელახლა ვიღვიძებ. ცხოვრებაც თითქოს მშვენიერი ხდება. მინდა მტვერი გადავწმინდო საკუთარ თავს, ემოციებს, აპათია უგზოუკვლოდ იკარგება და ვგრძნობ რომ ყველაფერი უკეთესად არის. Continue reading

10 რჩევა მოდუნებული მკლავის კუნთების გასამაგრებლად

მიუხედავად იმისა, გვაწუხებს თუ არა ზედმეტი კილოგრამები, უმეტესობა ჩვენთაგანს ერთი პატარა პრობლემა ასაკის მატებასთან ერთად უჩნდება და ხანდახან სერიოზულ საფიქრალსაც ქმნის.  არა საქმე  ბარძაყებს და  მუცელს არ ეხება. მოდუნებული მკლავები გინახავთ? თუ კი დამეთანხმებით, რომ ნამდვილად არ არის სასიამოვნო საკუთარი სხეულის ესოდენ მიმზიდველი ნაწილი უყურადღებოდ დავტოვოთ. თუ გაწუხებთ მოდუნებული კუნთები   მკლავებზე,  ეს სტატია დაგეხმარებათ ისწავლოთ მარტივი  ვარჯიშები, მკლავის კუნთების გასამაგრებლად, რომელთა შესრულებასაც სახლის  პირობებშიც იოლად შესძლებთ.

1. Bicep Curl with Alternating Lunge

ეს ვარჯიში დაგეხმარებათ მწყობრში მაღალი და დაბალი მკლავის კუნთები მოიყვანოთ.

საწყისი პოზიცია: ვდგებით გამართული. მარჯვენა ფეხს ვხრით მუხლში, ხოლო მარცხენა ფეხით ვაკეთებთ უკუსვლას და ვჯდებით მუხლზე, ფეხების მუშაობის პარალელურად მარცხენა ჰანტელიან ხელს  ვწევთ მაღლა. ვუბრუნდებით საწყის პოზიციას და ვიმეორებთ იგივეს მეორე მხარეს.

bb-bicep-curl-400

2.ბიცეფსი და მკლავის კუნთები

საწყისი პოზიცია: სწორი ხერხემალი, მუხლებში ოდნავ მოხრილი და განზე გაწეული ფეხები.  ჰანტელიან, დაჭიმულ,მოხრილ  ხელებს მონაცვლეობით ვწევთ დაბლა და  მაღლა.

biceps-400x400

3.Split Squat Rotation

ეს ვარჯიში ამუშავებს ფეხის დ მკლავის კუნთებს ერთდროულად

საწყისი პოზიცია: ვდგებით შეტყუპებული ფეხებით და გამართული წელით. ხელში უნდა დავიჭიროთ სპეციალური სავარჯიშო ბურთი, ასეთის არქონის შემთხვევაში შეიძლება გამოვიყენოთ მძიმე წიგნი ან მომცრო ზომის ზანდუკი. მარცხენა ფეხს ვდგავთ უკან, ბურთიან, დაჭიმულ და გამართულ  ხელებს ვწევთ მაღლა და ნახევარი ტანით ვტრიალდებით მარჯვნისაკენ.ვბრუნდებით საწყის პოზიციაში და იგივე მოძრაობას ვიმეორებთ მარჯვენა ფეხით, ამ შემთხვევაში ვტრიალდებით მარცხნისკენ.

cardio-burst-400x400

4. ბურთი

მარჯვენა  ხელით ვეყრდნობით იატაკს, ხოლო მარჯვენა ხელით ბურთს  და ვაკეთებთ აზიდვებს  ბურთზე დაყრდნობილი ხელით. დასაწყისისთვის 5 აზიდვაც საკმარისია თითოეული ხელისთვის. როთა  განმავლობაში  რაოდენობა გაზარდეთ თქვენი შესაძლებლობების შესაბამისად. chest-medicine-ball-400x400

 5. ჰანტელების დახმარებით

საწყისი პოზიცია: ვდგებით წელში კარგად გამართული, ფეხებს ვდებთ ოდნავ განზე. მარჯვენა ხელში გვიჭირავს განტელი ( 0,5 ლ-იანი წყლით სავსე ბოთლიც გამოდგება იმ შემთხვევისთვის თუ ჰანტელი არ მოგეპოვებათ შინ). ვიხრებით და მარცხენა ხელით ვეხებით მარცხენა ფეხის წვერს. ამავე დროს ჰანტელიანი, დაჭიმული ხელი  მაღლა გვაქვს აწეული. ვიმეორებთ მონაცვლეობით ვარჯიშს, სანამ ხელი კარგად არ დაგვეღლება( ვარჯიშის სწორად შესრულების შემთხვევაში მკლავის კუნთები უნდა აგეწვათ ).

clean-press-windmill-400x400

6.Triceps Swing

საწყისი პოზიცია: დაწექით პირაღმა, მოხრილი ფეხებით იატაკზე.  ორივე ჰანტელიანი ხელი გვიჭირავს თავს ზემოთ და მონაცვლეობით გადაგვაქვს თავს უკან, იატაკზე.  აქვე დავძენ: ყველა ვარჯიშს სჭირდება სწორი საწყისი პოზიცია, დაჭიმული მკლავები, ნელი და სწორი შესრულება. ტემპის მომატება იმ შემთხვევაში თუ დარწმუნებული ხართ,  რომ ვარჯიშის სისწორეს საფრთხე არ ემუქრება.triceps swing

7.Get-Up Plank

საწყისი პოზიცია:  ვიღებთ გვერდული ფიცრის პოზას, ერთი იდაყვით ვეყრდნობით იატაკს, ფეხები გვერდზე გვაქვს მოხრილი,  მეორე ხელში გვიჭირავს ჰანტელი და ვაკეთებთ აზიდვებს . შემდეგ  ვიმეორებთ იგივეს მეორე მხარეს. ამ ვარჯიშით ტონუსში მოგვყავს ზურგი, მხარბეჭი და რასაკვირველია მკლავის კუნთები.

kbells-get-up-plank-400x400

8. Kickback with a Twist

საწყისი პოზიცია: ვდგავართ გამართულნი, ორივე ხელში გვიჭირავს ჰანტელი. ფეხები დგას განზე.  მთელი ტანით ვიხრებით წინ, როგორც კი სხეულით 45 გრადუსიან კუთხეს შევქმნით ჰანტელიან ხელებს ვწევთ ზურგსუკან,  რაც შეიძლება მაღლა. ნელა ვუბრუნდებით საწყის პოზიციას დ ვიმეორებთ.

kickback-twist-400x400

9.მკლავების და ფეხების საპირისპირო მხარეს აწევა

ეს ვარჯიში ავარჯიშებს ფეხის და მკლავის კუნთებს, ასევე ძალიან სასარგებლოა ზურგის გასასწორებლად და მწყობრში მოსაყვანად.

ვდგებით მუხლებზე, შემდეგ კი ვწევთ მაღლა მარჯვენა ფეხს და მარცხენა ხელს. ვაჩერებთ 5 წამის განმავლობაში და ვუბრუნდებით საწყის პოზიციას .  შემდეგ ვიმეორებთ იგივე მოძრაობას მარჯვენა ხელის და მარცხენა ფეხის დახმარებით.

opposite-arm-leg-lift-400x400

10. პილატესი-“ბოქსი”

საწყისი პოზიცია: ვდგებით გამართული ზურგით და ოდნავ მოხრილი ფეხებით. მკლავებით მორიგეობით ვასრულებთ დარტყმით მოძრაობას. წარმოიდგინეთ თითქოს მოწინააღმდეგეს ურტყავთ კარგად დაჭიმულ მუშტს. ეს ვარჯიში საკმაოდ ჭიმავს კუნთებს, რა თქმა უნდა მუშტის შეკვრას თუ არ დაივიწყებთ. სასურველია გაიმეოროთ 20-ჯერ, დროთა განმავლობაში კი ვარჯიშს რაოდენობა გაზარდოთ.

pilates-boxing-400x400